Požičovňa áut Rai

 

Stránku si práve pozerá: 5 návštevníkov.
Posledná objenávka: Škoda Kamiq - klient zo Španielska
Posledná objednávka: Škoda Octavia - klient zo SlovenskaPosledná objednávka: Škoda Fabia - klient zo SlovenskaPosledná objednávka: Audi Q8 - klient z TalianskaPosledná objednávka: Škoda Fabia III Combi - klient zo SlovenskaPosledná objednávka: Mercedes Brabus G - klient zo SlovenskaPosledná objednávka: Škoda Superb - klient zo SlovenskaPosledná objednávka: Mini Cooper S - klient zo SlovenskaPosledná objednávka: VW Golf Variant - klient z DánskaPosledná objednávka: BMW 3 - klient z TalianskaPosledná objednávka: Mercedes A-Class - klient zo SlovenskaPosledná objednávka: BMW 5 - klient zo SlovenskaPosledná objednávka: Škoda Karoq - klient z MaďarskaPosledná objednávka: Skoda Octavia Scout - klient zo ŠvajčiarskaPosledná objenávka: Škoda Kamiq - klient zo ŠpanielskaPosledná objednávka: Škoda Kodiaq - klient zo SlovenskaPosledná objednávka: VW Golf - klient z HolandskaPosledná objednávka: Mercedes V-Class - klient z PoľskaPosledná objednávka: Audi A4 - klient z BelgickaPosledná objednávka: Audi A5 - klient z MaďarskaPosledná objednávka: Audi RS Q8 - klient zo SlovenskaArray

Ako jazdiť správne s automatickou prevodovkou

 

Automatická prevodovka začína byť na Slovensku čoraz populárnejšia a nájdete ju preto aj v mnohých autách z autopožičovní. Vďačí za to predovšetkým svojej jednoduchosti ovládania. Aj keď je jazda s automatickou prevodovkou podstatne jednoduchšia a pohodlnejšia, aj tu treba dbať na správne návyky, aby ste prevodovku v aute nezničili. Na úvod si vysvetlíme, čo znamenajú jednotlivé písmenkové skratky na prevodovke.

  • P - znamená parkovací režim. Vozidlo je teda zabezpečené proti samovoľnému rozjazdu.
  • R - označuje Reverse, čiže spiatočku. V aute ju zaraďujte iba v prípade, že vozidlo úplne zastavilo.
  • N - sa používa na označovanie neutrálu. Používa sa hlavne pri preraďovaní z polohy D do polohy R a naspäť.
  • D - predstavuje režim Drive a používa sa na jazdu vpred. Pri tomto režime, ak auto stojí v mernom kopci, tak mu neumožní samovoľne sa spustiť dole, ale drží ho na mieste.  

 

Teraz si uvedieme pár zásad, ktoré nerobiť pri automatickej prevodovke či už ste sa rozhodli pre požičanie auta, alebo máte vlastné.

 

  • Neraďte spiatočku pred úplným zastavením - toto patrí medzi najčastejšie chyby u vodičov. Prevodovka sa síce dokáže s tým vysporiadať, ale vedie to k jej väčšiemu opotrebeniu.
  • Neraďte z N do D pri vysokých otáčkach - najčastejšie túto chybu robia vodiči pri snahe o rýchly rozbeh. Auto síce zahrabe a aj odštartuje pomerne rýchlo, avšak spojka a brzdiaci pás dostanú poriadne zabrať. Odporúčame pre to použiť na rýchly rozbeh obe nohy. Ľavou podržíte brzdový pedál, pravou pritlačíte plynový pedál a dostanete auto to otáčok. Následne už len pustíte brzdový pedál. Zabrať dostane predovšetkým hydrodynamický menič, ale pokiaľ to nebudete robiť často, malo by to byť v poriadku.
  • Nevyraďujte do N počas jazdy - dôvodom tohto kroku býva šetrenie paliva. Ak ste sa aj rozhodli pre prenájom auta, nesnažte sa šetriť za každú cenu. Samotné vyraďovanie do neutrálu počas jazdy nespôsobuje problémy. Problémom je až následné zaradenie D. Pretože zmenu režimu medzi P, R, N a D by sme mali vykonávať len počas úplného zastavenia vozidla.
  • Neraďte P pred úplným zastavením - radením parkovacieho režimu P aktivujete parkovaciu západku, ktorá zabráni otáčaniu prevodovky a teda aj pohybu vozidla. Pokiaľ tak vykonáte počas jazdy, na západku vytvoríte veľký tlak a tá sa môže zlomiť.
  •  

Chcete si vyskúšať jazdu na automatickej prevodovke? Prenajmite si auto od nás a zistite či je automatická prevodovka pre vás tá pravá.