Požičovňa áut Rai

 

Posledná objednávka: Škoda Kodiaq - klient zo Slovenska
Posledná objednávka: Škoda Octavia - klient zo SlovenskaPosledná objednávka: Škoda Fabia - klient zo SlovenskaPosledná objednávka: Audi Q8 - klient z TalianskaPosledná objednávka: Škoda Fabia III Combi - klient zo SlovenskaPosledná objednávka: Mercedes Brabus G - klient zo SlovenskaPosledná objednávka: Škoda Superb - klient zo SlovenskaPosledná objednávka: Mini Cooper S - klient zo SlovenskaPosledná objednávka: VW Golf Variant - klient z DánskaPosledná objednávka: BMW 3 - klient z TalianskaPosledná objednávka: Mercedes A-Class - klient zo SlovenskaPosledná objednávka: BMW 5 - klient zo SlovenskaPosledná objednávka: Škoda Karoq - klient z MaďarskaPosledná objednávka: Skoda Octavia Scout - klient zo ŠvajčiarskaPosledná objenávka: Škoda Kamiq - klient zo ŠpanielskaPosledná objednávka: Škoda Kodiaq - klient zo SlovenskaPosledná objednávka: VW Golf - klient z HolandskaPosledná objednávka: Mercedes V-Class - klient z PoľskaPosledná objednávka: Audi A4 - klient z BelgickaPosledná objednávka: Audi A5 - klient z MaďarskaPosledná objednávka: Audi RS Q8 - klient zo SlovenskaArray

Autom sa dostanete všade? To už neplatí, pokiaľ nemáte...

Poznáte motýlí efekt? S týmto pojmom prišiel americký matematik a priekopník teórie chaosu. Tento pojem hovorí o tom, že malé zmeny a príčiny môžu v konečnom dôsledku viesť k veľkým a nepredvídateľným následkom.
 
Jednou z takých príčin je aj vynález auta. Od jeho vzniku už uplynulo viac ako storočie a nikdo by si nepomyslel, akou silnou súčasťou sa stane v našich životoch. Pre niektorých ľudí je to možno až neodmysliteľnou.
 
Zároveň však nikto nepredvídal ani to, aký dopad môžu mať v masovom meradle autá na prírodné prostredie. 
 
Tých niekoľko tisíc v prvých rokoch je nič v porovnaní s dnešnou viac ako miliardou. Odhaduje sa, že v roku v 2014 ich bolo na celom svete v prevádzke 1,2 miliardy. To už nie nie vôbec malé číslo. A keď uvážime, že do roku 2020 má tento počet vzrásť na 2 miliardy, s prírodou to nevyzerá rúžovo.
 
Najmä keď už teraz v európskych veľkomestách ako Londýn či Berlín začína byť ovzdušie toxickejšie ako kedykoľvek predtým. 
 
Čo sa s tým dá robiť? Prestaneme používať autá? To asi ťažko, keď už na ne sú ľudia navyknutí. 
 
Niektoré európske, ale aj ďalšie svetové mestá, sa už rozhodli radikálne zakročiť. Začali zavádzať tzv. nízkoemisné alebo bezemisné zóny. Takže ak vaše auto nespĺňa určité emisné štandardy, do týchto zón sa nedostane. V praxi to obmedzí najmä majiteľov deaselových motorov. 
 
V súčasnosti už 14 Európskych krajín a v nich 220 miest už má alebo sa pripravuje zaviesť takéto zóny, aby obmedzili znečisťovanie. Patria sem napríklad belgické mestá Antverpy a Brusel, nemecké mestá Berlín, Hanover a Stuttgart či holandský Rotterdam a Utrecht.
 
V týchto mestách sa do nízkoemisných/bezemisných zón dostanete len s ekologickou nálepkou, ktorá označuje, že vaše auto spĺňa štandardy Emisnej normy Euro.
 
Na Slovensku sú takéto debaty zatiaľ iba v plienkach, keďže záujem o takéto zóny prejavili len mestá Bratislava, Žilina, Prešov a Trenčín. No ako to už býva aj na Slovensko skôr či neskôr prídu veci z iných krajín, takže bude dobre byť pripravený. Najmä ak už teraz často cestujete do zahraničia na pracovné cesty alebo za dovolenkou do európskych metropol.
 
Staršie autá už s veľkou pravdepodobnosťou nespĺňajú emisné normy, takže je dosť pravdepodobné, že ekologickú známku nedostanete. Naštastie, tento problém viete ľahko vyriešiť prenájmom v autopožičovni.
 
My na to myslíme a pri prenájme áut do zahraničia už zabezpečujeme na našich autách ekologické známky, aby ste sa mohli v pokoji dostať tam, kam budete potrebovať.