Požičovňa áut Rai

 

Počet ľudí ktorý si práve pozerá túto ponuku: 6
Posledná objednávka: VW Caravelle - klient z Holandska
Posledná objednávka: Škoda Octavia - klient z PoľskaPosledná objednávka: Škoda Fabia - klient z FrancúzkaPosledná objednávka: Audi Q8 - klient z RakúskaPosledná objednávka: Škoda Fabia III Combi - klient zo SlovenskaPosledná objednávka: BMW X6 - klient z RakúskaPosledná objednávka: Škoda Superb - klient z ČeskaPosledná objednávka: Mini Cooper S - klient z RakúskaPosledná objednávka: VW Golf Variant - klient z DánskaPosledná objednávka: BMW 3 - klient z TalianskaPosledná objednávka: Mercedes A-Class - klient z ČeskaPosledná objednávka: BMW 5 - klient zo SlovenskaPosledná objednávka: Škoda Karoq - klient z MaďarskaPosledná objednávka: Skoda Octavia Scout - klient zo ŠvajčiarskaPosledná objenávka: Škoda Kamiq - klient zo ŠpanielskaPosledná objednávka: Škoda Kodiaq - klient zo SlovenskaPosledná objednávka: VW Caravelle - klient z HolandskaPosledná objednávka: Mercedes V-Class - klient z PoľskaPosledná objednávka: Audi A4 - klient z BelgickaPosledná objednávka: Audi A5 - klient z NemeckaPosledná objednávka: Range Rover Evoque - klient zo ŠvédskaArray

Slovensko - Nová destinácia cestovného ruchu

 V prvej polovici roku 2018 strávilo viac ako 2,5 milióna turistov na Slovensku aspoň jednu noc, čo je podľa prieskumov o cestovnom ruchu takmer o 4 percentá viac ako v rovnakom období minulého roka. (zdroj TASR)
 
„Počet turistov rastie a cestovný ruch sa stáva dôležitou súčasťou nášho hospodárstva, čo nás robí veľmi šťastnými. Je dôležité, aby sme v tomto trende pokračovali, zlepšovali naše služby a ponúkali potenciál, ktorý tu máme pre turistov. Takže návštevníci môžu mať len ten najkrajší zážitok zo Slovenska a majú dôvody vrátiť sa späť, “povedal minister dopravy Arpad Ersek.
 
V prvých šiestich mesiacoch tohto roku turisti strávili na Slovensku približne 6,9 milióna nocí, čo predstavuje nárast o 3,8 percenta. Medzi najobľúbenejšie patrili Žilinský, Bratislavský a Prešovský kraj.
 
Z celkového počtu turistov tvorili Slováci 61% (viac ako 1,5 milióna osôb), zatiaľ čo zahraniční turisti tvorili zvyšných 39% (približne 1 milión). Počet slovenských turistov medziročne vzrástol o takmer 3%, zatiaľ čo počet turistov zo zahraničia sa v prvej polovici roka 2018 medziročne zvýšil takmer o 5%.
 
Je vidieť, že cestovný ruch na Slovensku odhaľuje priestor pre rozvoj. Potvrdzuje to aj správa „Cestovanie a cestovný ruch: ekonomický dopad 2016“, ktorú vydala WTTC - World Travel & Tourism Council. V roku 2015 Slovensko profitovalo z priameho príspevku cestovného ruchu vo výške 1,8 mld. EUR (2,4% z celkového HDP) a predpokladá sa, že do roku 2026 vzrastie na 2,8 mld. EUR (2,7% HDP). Príspevok predstavoval 4,8 mld. EUR (6,1% HDP) a predpokladá sa, že do roku 2026 vzrastie na 7,1 mld.
 
Výdavky zahraničných návštevníkov na Slovensku  v roku 2015 predstavovali takmer 2 miliardy eur, najmä v segmente voľného času (70,7%), keďže ponuka cestovného ruchu na Slovensku je naozaj bohatá. Vyznačuje sa najmä horskou turistikou, mnohými termálnymi prameňmi a športovými podujatiami. Väčšinu príjmov pre cestovný ruch zabezpečujú práve domáci návštevníci (53,1% z priameho príspevku na HDP).
 
Ako uviedlo Svetové ekonomické fórum vo svojej správe „Konkurencieschopnosť cestovného ruchu“, Slovensko je 61. zo 141 analyzovaných krajín pre konkurencieschopnosť cestovného ruchu. Silnými stránkami jej ponuky sú „Infraštruktúra turistických služieb“ a „Infraštruktúra pozemných a prístavných infraštruktúr“ (43.), „Environmentálna udržateľnosť“ (33.) a „Prírodné zdroje“ (50.). Na druhej strane Slovensko má priestor na rozvoj „leteckej dopravnej infraštruktúry“ (129.) a „podnikateľského prostredia“ (113. miesto).
 
Slovensko je predmetom investičných a rozvojových plánov v hotelovom priemysle spolu s ďalšími krajinami východnej Európy. Krajina v skutočnosti odhalila orientáciu na spoluprácu, ako v prípade „Objavte strednú Európu“. Tento projekt je iniciatívou vlády a zhromažďuje silné stránky Slovenska, Českej republiky, Poľska a Maďarska. Jeho cieľom je podporiť tento región Európy v možných tokoch cestovného ruchu.
 
Podľa Európskej cestovnej komisie sa medzi rokmi 2015 a 2016 cestovný ruch na Slovensku medziročne zvýšil o 19%. Rast sa prejavuje najmä v organizovaní celosvetovo zaujímavých podujatí, ako sú Majstrovstvá sveta v zjazdovom lyžovaní v Jasnej a Majstrovstvá Európy v krasokorčuľovaní v Bratislave. Väčšina zahraničných turistov pochádzala z Českej republiky, Poľska, Nemecka, Maďarska a Rakúska. Rovnako aj krajiny ako Veľká Británia, Holandsko, Taliansko a Francúzsko častejšie navštevujú Slovensko, čo je spôsobené aj propagačnou politikou (napr. prezentácia Slovenska na najdôležitejších medzinárodných veľtrhoch cestovného ruchu, cielená komunikácia krajiny v medzinárodných médiách).
Okrem toho, ako uviedla SACR, Slovenská agentúra pre cestovný ruch, Španielsko (+ 55,5% príchodov v rokoch 2015 až 2016), Čína (+ 41,5%) a Izrael (+ 40,4%) zaznamenali významný nárast návštevnosti. 
 
Predstavenstvo Slovak Convention Bureau v rámci podujatia „Good Idea Slovakia“, ktoré sa konalo v Bruseli, predstavilo Slovensko ako ideálnu krajinu pre dohovory a stretnutia, čím odhalilo zámer krajiny investovať v segmente MICE, najmä s hlavným mestom - Bratislava.
 
Ďalším z dôvodov zvýšenej návštevnosti Slovenska je tvrdenie z prieskumu v Spojenom kráľovstve Slovensko bezpečnou destináciou a s nižším rizikom vyplývajúcim z hrozieb terorizmu.
 
Rovnako aj zmena klímy zvyšuje turistickú príťažlivosť krajín strednej a východnej Európy. Od klimatických zmien sa však očakávajú len menšie vplyvy, pretože kultúrny cestovný ruch, ktorý nie je závislý od klímy, je dôležitejší. Zvýšenie letných teplôt bude mať pozitívny vplyv na severné regióny, ako je Baltské more. V mnohých regiónoch je však letná turistika stále v plienkach. Medzi krajinami, ktoré budú mať do roku 2030 pozitívne klimatické účinky, je Estónsko (čiastočne kvôli svojej blízkosti Fínska), Slovensko, Česká republika a Švajčiarsko najviac závislé od cestovného ruchu. 
 
Pozitívne dopady sa očakávajú v rámci cykloturistiky a vodné športy. Negatívne vplyvy sa očakávajú pre vodnú turistiku v dôsledku poklesu úhrnov zrážok a ich nerovnomerného rozdelenia v lete. Nižšie položené strediská lyžiarskej turistiky (do výšky 1000 m) budú zraniteľnejšie s menším množstvom snehu, nepravidelnosťou výskytu snehovej pokrývky a kratšou lyžiarskou sezónou. Na druhej strane sa očakáva pozitívny vplyv na vyšších lokalitách (nad 1200 m) s väčším množstvom snehu, dlhšou lyžiarskou sezónou a výrazným znížením mrazu.
 
S nárastom záujmu o turizmus na Slovensku sa zvýšil aj dopyt po prenájme áut. Autá pre dovolenkovu sezónu sú niekedy aj niekoľko mesiacov vopred beznádejne vybookované. Ak plánujete prenájom auta na dovolenku, tak odporúčame rezervovať si auto vopred, aby ste si zaručili pohodovú dovolenku bez stresov. Vyberte si z našej ponuky áut a spravte si dovolenku snov - autá v lete nebudú.