Toto patrí medzi najčastejšie chyby u vodičov. Prevodovka sa síce dokáže s vysporiadať, ale vedie to k jej väčšiemu opotrebeniu.
Najčastejšie túto chybu robia vodiči pri snahe o rýchly rozbeh. Auto síce zahrabe a aj odštartuje pomerne rýchlo, avšak spojka a brzdiaci pás dostanú poriadne zabrať. Odporúčame preto použiť na rýchly rozbeh obe nohy. Ľavou pridržíte brzdový pedál, pravou pritlačíte plynový pedál a dostanete auto do otáčok. Následne už len pustíte brzdový pedál. Zobrať dostane predovšetkým hydrodynamický menič , ale pokiaľ to nebudete robiť často, malo by to byť v poriadku.
Dôvodom tohto kroku býva šetrenie paliva. Ak ste sa rozhodli pre prenájom auta, nesnažte sa šetriť za každú cenu. Samotne vyraďovanie do neutrálu počas jazdy nespôsobuje problémy. Problémom je až následné zaradenie D. Pretože zmenu režimu medzi P, R, N a D by sme mali vykonávať len počas úplného zastavenia vozidla.
Radením parkovacieho režimu P aktivujete parkovaciu západku, ktorá zabráni otáčaniu prevodovky a teda aj pohybu vozidla. Pokiaľ tak vykonáte počas jazdy, na západku vytvorite veľký tlak a tá sa môže zlomiť.