Požičovňa áut Rai

 

Stránku si práve pozerá: 5 návštevníkov.
Posledná objednávka: Audi Q8 - klient z Talianska
Posledná objednávka: Škoda Octavia - klient zo SlovenskaPosledná objednávka: Škoda Fabia - klient zo SlovenskaPosledná objednávka: Audi Q8 - klient z TalianskaPosledná objednávka: Škoda Fabia III Combi - klient zo SlovenskaPosledná objednávka: Mercedes Brabus G - klient zo SlovenskaPosledná objednávka: Škoda Superb - klient zo SlovenskaPosledná objednávka: Mini Cooper S - klient zo SlovenskaPosledná objednávka: VW Golf Variant - klient z DánskaPosledná objednávka: BMW 3 - klient z TalianskaPosledná objednávka: Mercedes A-Class - klient zo SlovenskaPosledná objednávka: BMW 5 - klient zo SlovenskaPosledná objednávka: Škoda Karoq - klient z MaďarskaPosledná objednávka: Skoda Octavia Scout - klient zo ŠvajčiarskaPosledná objenávka: Škoda Kamiq - klient zo ŠpanielskaPosledná objednávka: Škoda Kodiaq - klient zo SlovenskaPosledná objednávka: VW Golf - klient z HolandskaPosledná objednávka: Mercedes V-Class - klient z PoľskaPosledná objednávka: Audi A4 - klient z BelgickaPosledná objednávka: Audi A5 - klient z MaďarskaPosledná objednávka: Audi RS Q8 - klient zo SlovenskaArray

Stres zo šoférovania a metódy ako ho prekonať

Stres zo šoférovania a metódy ako ho prekonať

 

Čokoľvek,  čo spôsobuje stres, môže viesť k pocitom úzkosti a v našom prípade k stresujúcej jazde. Možno ste mali za volantom stresujúci zážitok, desia vás nekonečné správy o dopravných nehodách alebo ste jednoducho zažívali stavy úzkosti v prípade, že ste boli účastníkom cestnej premávky.

 

Stres môže spôsobovať úzkosť

Existuje niekoľko rozličných druhov úzkosti pri šoférovaní a tisícky traumatizujúcich zážitkov, ktoré ku panike za volantom môžu viesť.

 

• Nával paniky za volantom

Jednou z najbežnejších príčin úzkosti spôsobujú záchvaty paniky pri riadení auta. Panika okamžite preberá kontrolu nad telom aj mysľou a doslova ich paralyzuje, takže je ťažké sústrediť sa na niečo iné. Ak vás panika chytí počas jazdy, môžete nadobudnúť pocit, že z auta/situácie niet úniku a váš život je v ohrození. Nakoniec sa človek bojí čo i len sadnúť za volant z obavy, že jazda spôsobí ďalší záchvat paniky.

 

• Nebezpečné situácie

Úzkosť narastá aj vplyvom nebezpečných zážitkov alebo skúseností, ktoré človek vníma ako nebezpečné. Môže to byť priama alebo sprostredkovaná skúsenosť s auto-nehodou (niekomu stačí o nehode počuť alebo ju len vidieť v televízii).

 

Tipy ako zredukovať stres za volantom

Prekonanie strachu z jazdy je proces a keďže šoférovanie asi vždy sprevádza isté množstvo stresu, nebude to ľahká úloha. Ale dá sa zvládnuť, aj vďaka týmto tipom:

 

• Čeľte obavám tvárou v tvár. Tí, ktorí majú guráž sadnúť za volant, by sa jazde nemali vyhýbať. Aj keď spôsobuje vážnu úzkosť, musíte sa za volant dostať. Ak sa budete jazde vyhýbať, len tým potvrdíte svoje obavy.

 

• Uistite sa, že vaša vlastná jazda nezvyšuje pocit úzkosti. Jazdite podľa predpisov, skontrolujte pred jazdou stav vozidla, vyhoďte smerovku pri odbočovaní – skrátka robte to, čo vás naučila autoškola. Musíte sa prosto ubezpečiť, že za vašu úzkosť nemôže vaša jazda, pretože vy jazdíte bezpečným spôsobom.

 

• Jazdite na bezpečných miestach, v prostredí bez úzkosti, tak dlho, až sa budete nudiť. Ideálne je veľké prázdne parkovisko. Čím dlhšie budete jazdiť, tým lepšie, najmä ak naokolo nie je žiadne nebezpečenstvo.